Prilikom izbora opreme, potrošač se, pored tehničkih karakteristika, rukovodi i brendom proizvođača, dodatnim opcijama koje povećavaju pogodnost upravljanja, kao i cenom, koja uključuje ne samo troškove samog proizvoda, već i troškove njegovog održavanja i eventualno popravke. Potrošač posebnu pažnju posvećuje energetskoj efikasnosti opreme. Ovde, pored procene smanjenja komunalnih troškova, korisnik prati globalni trend uštede sirovinskih resursa u celini. Bar želim da verujem u to.
Istovremeno, preferencije korisnika jasno se kreću ka dva ključna kriterijuma – ceni i brendu. U prvom slučaju kupci prelaze na stranu jeftinijeg segmenta, u drugom slučaju biraju poznati brend sa pozitivnom reputacijom po skupljoj ceni, uglavnom pod pretpostavkom da plaćaju za bezbednost, energetsku efikasnost i nesmetano korišćenje. To jest, oni čine takav izbor kako bi smanjili verovatnoću da se razočaraju u daljoj upotrebi. Sve je manje kupaca koji biraju nešto između.
Polazeći od toga, dolazi do prilagođavanja naše matrice proizvoda u bliskoj budućnosti, što se može izraziti frazom "svaka vrsta korisnika ima svoj asortiman modela".
Korisnik i eksploatacija opreme
Nije bilo promena u pitanju preferencija potrošača u pogledu seta usluga vezanih za eksploataciju kupljene opreme. Povoljan garantni i postgarantni servis, razvijena mreža ovlašćenih servisnih centara sa dostupnošću rezervnih delova, tehnička podrška korisniku, brzina reagovanja na kvarove – svi ovi faktori su za korisnike i dalje poželjni prilikom izbora opreme i ključni su faktori u obezbeđivanju konkurentnosti proizvođača.
Korisnik i energetska efikasnost
Energetska efikasnost, kao kriterijum za izbor, još uvek nije stala u jedan red sa cenom i brendom. To mogu da procenim prema prodaji naših Prime-C kondenzacionih kotlova. Situacija će se verovatno promeniti usvajanjem zakona koji imaju za cilj poboljšanje energetske efikasnosti ili, eventualno, sa značajnim povećanjem cene gasa. Istovremeno, različiti digitalni asistenti za kontrolu i upravljanje opremom za grejanje već izazivaju interesovanje kod korisnika, ali i dalje ostaju kao prijatan dodatak, a ne potreba. Mislim da će u narednih nekoliko godina podrška različitih tipova daljinskog upravljanja uz korišćenje aplikacija, postati obavezna prilikom projektovanja novih modela kotlova. Danas, naš potrošač još uvek ne koristi veliki broj dodatnih opcija koje povećavaju praktičnost upravljanja opremom, međutim, trebalo bi da radimo i mislimo unapred i brinemo da funkcije operativne kontrole i upravljanja u našim proizvodima budu ispred zahteva kupaca i da nisu inferiorne u odnosu na najbolje strane analoge.
O rizicima prilikom ulaganja u proizvodnju
Ulaganja u proizvodne objekte, kao i svaka druga, uvek su rizična, osim ako, naravno, ne govorimo o jedinstvenom proizvodu sa garantovanom, finansijski potvrđenom porudžbinom za ceo investicioni period projekta. Prilikom odlučivanja o investicijama procenili smo, s jedne strane, potencijal tržišta u celini, blisku budućnost, novonastale konkurentske logističke prednosti u odnosu na uvezene proizvode, a sa druge strane rizike. Mislim na rizike povezane sa lokalnim domaćim rastom troškova sirovina i energenata koji smanjuju konkurentnost i izvozni potencijal, kao i sa rastom obima sličnih proizvoda koje proizvode drugi zavode na teritoriji Ruske Federacije, do pretnje od prekomerne proizvodnje i povezanog sa njom dampinga.
O tržišnim regulatorima
Kada su u pitanju zakonodavci, regulatorni organi, prva želja koja mi pada na pamet je jednostavna i važna: „Bilo bi dobro bez šokova.“ A ako sanjate, bila bi korisna podrška proizvođača na nivou poreskih olakšica, na primer, da stopa PDV-a bude 10%. Zakoni koji ograničavaju upotrebu opreme, koja je radila duže od radnog veka koji je odredio proizvođač, takođe bi dali podsticaj razvoju domaće industrije.
Mala sveobuhvatna prognoza
Što se tiče ekonomskog dela, ne očekujemo nikakvu značajniju promenu ekonomske klime, što se ne može reći za konkurentsko okruženje, koje će postati agresivnije i oštrije. Tehnološki potencijal proizvodnje nalaziće se u oblasti automatizacije i robotizacije. Sami proizvodi će, zahvaljujući digitalizaciji, imati trend smanjenja potrošnje energije i povećanja udobnosti korišćenja.
Naši uspesi...
Godina 2019. je uspešna za našu kompaniju. U serijsku proizvodnju pušteni su kotlovi serije CLEVER L kapaciteta 150, 180 i 200 kW. Za proizvodnju je pripremljena serija podnih kotlova Classic koji su zamenili kotlove serije KSG. Takođe smo uspeli da udvostručimo obim proizvedenih i prodatih radijatora od čeličnih panela, u potpunosti koristeći proizvodne kapacitete fabrike radijatora od čeličnih panela, pokrenute u martu 2018. godine. Na proleće će biti uvedena druga faza, a novi cilj je dostizanje punog kapaciteta u roku od tri godine, što je oko 1,1 milion radijatora godišnje.
... i naši planovi
Planovi za narednu godinu uključuju diferencijaciju serija modela u okviru sopstvene matrice proizvoda, kontinuirano unapređenje proizvoda usmerenih na održavanje različitih perifernih uređaja i sistema kontrole, što će na kraju povećati udobnost korišćenja.
U saradnji sa našim partnerima nastavićemo da unapređujemo sistem automatizovanog naručivanja. Udvostručićemo resurse koji su usmereni na udobnost korišćenja od strane krajnjih korisnika uz našu tehničku podršku. Direktna onlajn prodaja, kao i mnoge druge stvari, neće ostati bez pažnje.